Tweede deel gestart! - Reisverslag uit Gent, België van Carmen Moes - WaarBenJij.nu Tweede deel gestart! - Reisverslag uit Gent, België van Carmen Moes - WaarBenJij.nu

Tweede deel gestart!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

13 April 2016 | België, Gent

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, het is dan ook drukker dan ik had verwacht met alle opdrachten die ik moet doen voor in Gent. Maar wat is het hier leuk!

De afgelopen weken bestonden vooral uit veel lessen en presentaties voorbereiden en geven. Je merkt dat ze hier heel erg van de presentaties zijn, bijna elke les wel pff. Ken het programma powerpoint al uit mijn hoofd!
Omdat ik nu in Gent zit ga ik dus ook mee met de Belgische vakanties, en had ik dus afgelopen twee weken paasvakantie. Maar voordat we konden genieten van de Easter Holidays hadden we eerst een tentamen week. Heel anders dan op de HZ, hier heb je veel groepswerk en discussies die je dan in een paper moet verwerken. Ook zijn ze hier wel fan van de reflectieverslagen...

Ondanks dat ik studeer in Gent gaat mijn leventje thuis door, ik merk de laatste tijd dat het toch wel een nadeel is dat ik thuis ben blijven wonen. Je mist alle dingen die de medestudenten na school doen, zoals leuke uitstapjes of gezellig ergens wat gaan eten en drinken. Het voelt alsof je studeert in het buitenland maar toch ook weer niet. Maar ik ben vast besloten om toch nog een vervolg studie te doen en het liefst een half jaar studeren in Barcelona... Blijft toch een droom!

Inmiddels heb ik ook te horen gekregen waar ik in Gent twee weken stage mag gaan lopen op een basisschool. Ik heb al twee kennismakingsdagen gehad in leerjaar 6 (groep 8). Woow! Wat een verschillen vergeleken met Nederland. Je merkt dat het niveau qua onderwijs wel hoger ligt dan bij ons maar qua lokaal en onderwijsvoorzieningen vind ik dat het bij ons wel al beter is ontwikkeld.

Paar weken geleden zijn we als uitstapje naar Brussel en Brugge geweest. Was erg leuk! Een hele dag met een groepje Spaanse meiden opgetrokken. Gelukkig was dit allemaal voor de recente aanslagen in Brussel. Maar het doet echt wat met je omdat je er dan bent geweest. Ook merk je het op school... Vooral de dag er na... Beveiliging is veel aangescherpt en zo zie je op school veel gedenkplaatjes die ze hebben gemaakt.

Vanaf vandaag is het tweede deel hier begonnen, nu nog een weekje tentamens en daarna stage en dan beginnen we met het laatste vak: "policy making" Ik ben benieuwd! Dit vak neemt niet zo veel dagen van de week in beslag meestal maar twee, maar het is een vak van 7 studiepunten dus het zal toch nog wel druk worden met verslagen en tentamens!

Nu nog lekker een paar weekjes genieten van het mooie Gent hier!


Liefs XXX

  • 20 April 2016 - 11:25

    Henriëtte:

    Het gaat goed met je, mooi zo! En heel tof dat je een vervolg wilt geven aan deze buitenlandervaring. Doen hoor!

    Groeten, Henriëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 31 Jan. 2016
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 2378

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 17 Juni 2016

Studeren in Gent

Landen bezocht: